La Federazione Mondiale dei Sindacati (WFTU), che rappresenta più di 92 milioni di lavoratori in 126 paesi del mondo intero, condanna fermamente gli eventi avvenuti oggi in Catalogna, dove le forze repressive dello Stato spagnolo hanno ferito, aggredito e arrestato molti civili in Catalogna che volevano esprimere liberamente e democraticamente le loro opinioni.

Il movimento sindacale di classe mondiale affiliato WFTU denuncia le pratiche autoritarie e il terrorismo del governo di Rajoy contro i propri popoli.

Il WFTU, fedele ai suoi principi fondanti, sostiene il diritto di tutti i cittadini di decidere liberamente sul loro presente e sul loro futuro.

Spanish State: The WFTU denounces the police repression of October 1st in Catalonia

The World Federation of Trade Unions (WFTU) which represents more than 92 million workers in 126 countries of the whole world, strongly condemns the events that took place today in Catalonia, where the Spanish state’s repressive forces injured, assaulted and arrested many civilians in Catalonia who wanted to express freely and democratically their opinions.

The world class-oriented trade union movement affiliated to the big class-oriented WFTU family denounces the authoritarian practices and the terrorism of Rajoy’s government against its own people. The WFTU, faithful to its founding principles supports all peoples’ right to decide freely on their present and future.

The Secretariat